lördag 13 februari 2010

snökaos o minibebis

Lisa myser framför tv:n (eller jag menar bara myser´,,så klart inte framför tv:n) hehe







Hej kära vänner..vår data lever ett eget liv när det snöar så därför har jag inte kunnat blogga...

I går morse kom Linda och Sandra och hennes lilla (och då menar jag lilla) bebis hit och fikade.. jag hade gjort kladdkaka med grädde och hallon till som vi mumsade på... Lilla elias vägde bara 823 gram när han kom till världen,,vilket betyder typ 3.5 kilo mindre än Lisa när hon kom till världen..dom är nästan exakt lika gamla men lisa blev en jätte bebis helt plötsligt vilket syns ganska tydligt på bilderna som för övrigt e lite suddiga då liam gärna pillar på linsen så fort han får chansen.. en liten fighter e han i alla fall och det e vi ju alla glada för.....=) när dom hade åkt så stack mamam o jag och barnen till maxi för lite handling...gäller att ha minst 3 tior i fickan innan man kommer förbi bilen man kan åka i..liams favorit syssla...
väl hemma i gen slappade vi lite o sen när andreas kom så började vi med maten, för vi hade gäster här i går på middag...ola och Towe...hade jätte trevligt. åt middag, sen gottade vi oss i soffan med lite frågesport med mera..kanonskoj o ha dom här......




























i dag skulle vi åkt till karlskrona och hämtat en bilbarnstol o köpt lite möbler på karlskronamöbler men tack vare snökaoset så blev det inget med det..vill inte ut med barnen så långt på vägarna...e lite mesig där!!!men i ett uppehåll i snöandet i dag så åkte vi in till stan en sväng och gick i gallerian oh kollade..hängde undan lite kläder och kollade lite till lisa på dinomin...när vi skulle åka hem kunde jag givetvis inte hålla mig utan gick inom kontan och köpt een stor bit smörgårtårta till mig...mmmmm det va gott kan jag lova.....nu sover liam o lisa e på go väg....vi eldar o slappar o har det skönt.......alldeles strax kommer elsa med hela la familia hit och ska va här i kväll...vi ska äta pizza och grabbarna ska dricka öl och vi ska väl göra det vi gör bäst--...prata.................

så där,,nu har jag skrivit av mig och ni har fått uppdatering....
tjoflöjt......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar