torsdag 12 juli 2012

Vår vecka

I måndas va det ju sol..halleluja...så vi va vid sjön hela långa dagen, underbart måtte sommaren komma snart!


på kvällen kom fia o erik och barnen och grillade! satt ute halva natten och skrattade,,hahaha! färgade även mitt hår helt blondt igen..


På tisdagförmiddagen kom Miki till oss för att sova över. vi åkte hem till fia för mera hårfärgning, blev bra denna gången! miki o liam leker hur bra som helst trots åldersskillnaden!
På kvällen kom frida o nova som äntligen kommit hem efter en vecka i värmland, dom hade med sig en jätte fin present till mig! en jätte fin tea party burk...

På onsdagen körde vi hem miki till eringsboda skogarna och stannade kvar på fika mat och en skippo,,barnen hade disco så vi fick oss en lång pratstund på altanen, fick också träffa den nya famijemedlemmen Torsten, så söt!

På kvällen va vi på middag hos sandra o mats. Liam blev så ledsen när vi skulle hem. han ville verkligen stanna kvar. dom hade så roligt och lekte i lekstugan. vi cyklade dit och hem, så mysigt att cykla på kvällen, i söndags va vi på middag hos liams dagiskompis måns som bor ganska nära oss i skogen och vi cyklade hem vid 23.00 och det va fortfarande ljust ute, va så mysigt att cykla genom skogen, inga svin heller,,tack o lov! när vi cyklade hem från sandra igår cyklade vi uppom mamma, fick såna barndomsminnen, hon satt me Maja caisa o tora och eldade och berättade om trollen och näcken och skogsrået och det gjorde hon alltid med mig och mina kompisar....så mysigt, kommer i håg alla berättelser..för de e ju sanna!! så klart! jag tror ju stenhårt på sånt.

I dag har Johanna och barnen varit här hela dagen, vi gick och köpte glass. och satt på altanen och solade! alla barn va väldigt glada även om det inte ser ut så..haha
Nu i kväll köpte vi med oss mat och åkte ner till sjön med hundarna! dom njöt. Ebba älskar att bada hon kastar sig i från bryggan och från allt hon hittar, hon e som liam och ligger i hela tiden, kelly va lite rädd men de e ju hennes första sommar. jag har ju varit med ebba vid sjön i 7 år så inte konstigt hon älskar det! lyckades fånga en hopp-bild, hon är högt över vatten ytan, så vi har 2 vatten djur i familjen, Ebba & Liam

sen e man ju blondie igen,,haha..lite silvershampoo så ska de nog bli bra..

Denna goding e på väg hem till mig! happy happy

1 kommentar:

  1. hej=) tack för tipset men jag ringde dit med och de var fullt=(( de hade inte en endaste liten huvagn och hyra ut den helgen;( såå drygt! men stugan var inte mycket dyrare den så bara de finns nån när vi väl kommer dit e jag nöjd haha;)
    va de bra annars på tosselilla?

    SvaraRadera