fredag 5 april 2013

cykla

Hej!
I måndags började vi dagen med fika och lek hos sandra och mats, andreas va ledig så vi alla tillsammans, härligt! barnen va både inne o ute o lekte, underbara vår väder!!
sen körde vi in liam till calle och då ville lisa med stanna, så jag och andreas fick flera timmar för oss själva, undra när de hände sist? haha..vi passade på att åka till karlskrona och gå i affärer i lugn och ro. och sen kunde vi faktiskt prata lite med varnadra för en gångs skull..haha..handlade nya kuddar och massa smått och gott och en tekokare, så smidig och bra va den. älskar den. funkar både på lös te och tepåsar. kanonbra!
och nya gympisar, så nu blir de pw så ofta de går.
sen åkte vi direkt till mamma på påskmiddag nummer 3, jätte god mat! åt så jag inte ens orkade efterätt!! haha det har blivit en del mat nu i påsk, men nu får de va nock! hehe.. när vi kom hem på kvällen kom frida och nova och ville prova nya te kokaren, den blev godkänd...

sen har jag jobbar tis ons tors så har knappt sett skymten av barnen, ,,undra om jag har tjatat om mr grey och hans 50 nyanser lite för mycket kanske , när jag numera tituleras anastasia på jobbet,,hahah
fått upp lite belysning på¨altanen, super mysigt och sitta ute nu, ska sätta upp resten i kväll! så fint blev det..så härlig stämning!
på en springtimme på jobbet åkte jag hem till fia en runda och möttes av en lycklig elvira o olivia som fått nya cyklar!
i går kväll fick våra sina nya cyklar! oj va förvånade och glada dom blev, cyklade inne hela kvällen, lisa har ju inte cyklat så mycket för liam cyklar så fort och hur långt som helst så har blivit att lisa åker på min cykel, men nu gick hon från 3 hjuling till 16 tum direkt, vi trodde att hon skulle vara lite rädd, men oj va vi bedrog oss, hon är tuffare än man tror, hoppade upp och började cykla direkt,...så fort vi ´vaknade i dag så cyklade vi en runda genom hela byn, och hon blev inte trött utan bara cyklade på och tyckte de va sååå roligt! och fort gick det, jag fick gå ganska fort för att hinna med henne!!roligt...så nu blir de ingen vagn körning heller längre så mycket...jisses va stora dom är nu!
nu väntar vi på malin som ska åka med oss till ponnybus och rida med barnen iskogen en timme! ska bli jätte roligt dom har längtat så!! sen i kväll ska vi premiär grilla med fia o erik ..=) ha en trevlig helg kära vänner=)=)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar