söndag 3 februari 2013

skrik o panik

I onsdags va vi hos sandra och blev bjudna på våfflor. Så gott. Barnen åt massor och lekte o hade kul..och stackars emil fick sig ett bett av Lisa. Fattade ingenting. .har inte hänt. .stackars. blev ett stort märke. .
Min nya bästa underbara pyjamas från hm. .
Lisas e numera jätte glad. Hennes dockor har inte mycket kläder. Dock kläder e ju svin dyrt. .helt galet. Och ganska fula e många också. .men så va jag på lindex och handlade bebis kläder. Stl 44 o 50 sitter jätte bra på dockorna. .o lisa blev så glad. Hon byter o byter. . sen va mamma på loppis och köpte ännu mer så nu e alla dockorna påklädda o fina. .
Fika med Elvira och hennes mamma. Va länge sen. Barnen lekten så bra tillsammans och vi fick frallor. .va så kul o träffas. .
I torsdags va jag mamma o barnen på Börjes. .vi åt i kiosken givetvis och gick o kollade lite. .när vi kom hem så komsara o robin och hälsade på♥♥♥
Har jobbat hela helgen. Sista passet i dag. Saknar barnen mycket så klart. .men med så fina arbetskamrater och fina barn på plats går helgen i ett kick. . ♥ Hade värsta natten någonsin i fredags. .lisa vaknade o lät konstigt vi sprang in till henne och fattade direkt att nåt va fel..satte henne upp. Hennes bröstkorg va helt intryckt. Hon fick verkligen kämpa för att andas in. Ringde ambulans direkt som va snabbt på plats. Jag satte mig på båren med lisa i knäet. I ambulans personalen va så duktiga. Kände mig trygg direkt. Satte på henne en mask och gav henne adrenalin. Tog bara 10 minuter så andades hon normalt igen. .när vi kom fram och så började hon andas dåligy igen. .och dom började småspringa med oss..ehhhhh varför springer ni hon andas väl frågade jag halv panikslagen. Ja hon andas detta e ren rutin. .ehh eller hur. . Uppe på barn fick hon betapred och efter 5 minuter blev hon helt sig själv..hon började prata. O ville leka ..så vi fick åka hem. De va ett krupp anfall. Doktorn sa att nästa gång hon blir så kan vi först lägga henne bak i bilen och veva ner rutorna o köra en runda i kylan o testa de innan vi ringer. ..ja eller hur att jag gör..Not. .men men....vi gick ner till akuten ich satte oss i väntrummet o väntade på skjutsen hem..utan strumpos o tröja på lisa..hann ju inte med de...tänker inte ens berätta vad jag hade på mig när ambulansen kom..så pinsamt. .men jag struntar ibde..huvudsaken e ju så klart att lisa mår bra igen...hon har sovit gott natten till i dag. De har inte jag. Jag bara väntar på de ska hända igen. .
2 bilder på en ganska sliten lisa. .min älskling.♥♥♥♥♥ .tror dock att mamman va mer sliten. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar