lördag 3 november 2012

höstlov + collage


måndags hämtade jag 1 av mina 3 guddöttrar för att komma och sova över. Amy (Ammalie).hade mysigt och beställde pizza och pratade om hennes skola..jisses va stor hon blivit i sättet..väldigt bra att ha henne här, hon vann pengar åt mig, kliade mig på ryggen och steg upp med mina barn och letade upp kläder till dom, hon hade gärna kunnat stanna en natt till=)
i tisdags åkte barnen med mormor o moster till kaskad så jag passade på att åka till Linda och kolla in nya huset och hästarna, de va så mysigt..vi satt bara o pratade och fikade och timmarna gick..sen körde jag därifrån och hälsade på denna godingen, phoenix..så liten och så söt. han sov i min famn o det va så mysigt,

i onsdags skulle jag jobbat men liam va så hostig så jag va hemma med honom, vi bakade lussekatter och lussebullar, så gott, finns inget godare än julmust och lussekatt, det slår till o med bulle o mjölk...på kvällen va vi uppe i eringsboda skogarna hos Linda och Jimmy på halloweenmiddag. det va hur mysigt som helst, barnen klädde ut sig och maten va det godaste vi ätit på mycket länge. linda e alltid så påhittig med maten. nu fick barnen små spett med en köttbulle och en korvbit på..det tyckte mina va kul så det får jag nog anamma..vi började inte vår hemfärd förrän 23.30..barnen somnade i bilen så fort vi startat..hihi=) dom hade så kul med miki o molly..=)=).
i torsdags jobbade jag hela dagen och i fredags (igår) va vi först när vi vakande på hemmaloppis hon en här i byn och jag fyndade massor av nya sagoböcker och filmer. så kul med lite nytt att läsa, vi har ganska många men dom börjar verkligen bli ut tjatade nu ..
sen åkte vi in till golfbanan och åt lunch med andreas och mamma o maja..sen så fort vi kom hem så kom sandra med amanda emil o anton och hälsade på och sen kom sara och robin och sen okom frida o nova och simone..så här va fullt hus. barnen röjde och hade jätte kul uppe så vi mammor kunde sitta i köket med tänt ljus och prata och mysa..
lisa e så duktig hon kan plocka ur hela diskmaskinen om man ber henne och vet precis var allt ska va..så söt, och vill sååå gärna hjälpa till med allt..

mina älskade finingar..
djuren..som inte va populära i går morse när dom väckte mig på min sovmorgon!!grrr katter gör verkligen precis va de vill och känner för. lyssnar bara på sig själva. vill dom äta ur vasken så gör dom de oavsett hur många gånger du kastar ner dom..haha..
 
på bebis och cykelpromenad
små som stora mina fisar..tiden går..

Lisas månadsbilder från 0 dagar till 1 år.
 
Liams månadsbilder 0 dagar till 1 år
 
blivit collage tokig,  som ni nog märker..haha..e ju jätte kul att göra de med bilder!!
nu e höstlovet över. i dag blir nog en slappardag och i morgon ska barnen på halloween fest hos lee med pappa...jag ska inte med för jag ska nämligen äntligen åka till ULLARED....det ska bli så grymt kul..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar