måndag 29 oktober 2012

höstlov

 
Va? en vecka sen sist, trodde de bara var några dagar, hänger inte riktigt med..hihi..denna veckan e de ju höstlov så jag e ledig från skolan och jobbar bara 2 dagar på mitt andra jobb så blir ledighet för oss också..förra veckan va vi på teater med eleverna och andra klasser, en jätte bra teater med bra budskap...på nåt sätt blev jag frivillig, att komma upp på scen. tänkte att de e ju inget farligt, ska nog bara hålla nåt och de kan ju va roligt för våra barn att deras fröken gå upp tänkte jag, ångrade mig dock rätt fort när han slängde upp mig på axeln och började springa runt..hahaha, blev lite chockad, hur orkade han? hihi..och så klart så tog min kära kollega en bild..=),

himskans kallt så vinterjackorna har åkt fram.
varit hemma hos Elli o hanna o hälsat på. elli visade sina spel och liam blev så klart i extas. och jag drack ovanligt många koppar te=) haha

varit på ute dag hos mormor med frida johan o nova.


va med fia o erik o alla barn på kaskad i torsdags, så klart va vi på börjes innan och åt, som varje vecka typ..haha, så mysigt va det! och min fina systerdotter caisa va med, hon är bäst med barn. och sen följde hon med oss hem och sov över. så mysigt,. hon och jag sov själva inne i bäddsoffan och låg och spelade mario. sen satte jag på henne mitt löshås. hon blev så fin och det såg så äkta ut....

 i lördags hade andreas kalas här. så våra familjer och fia o erik kom. vi bjöd på pastasallad med nybakat bröd (från willys,haha)och gräddtårta med maräng. jag hoppas att alla inser att jag gjorde den svarta och andreas den ljusa som rinner och har sig..haha, dom va väldigt goda fick jag höra i alla fall. kul, jag e ju ingen tårt människa. men denna e ju så enkel, färdiga tårtbottnar och sen bara grädde o hela hallon i mitten och grädde överst och sen fylla med maränger överst och hälla över chokladsås eller kolasås. dock ska man inte hälla kolasås på sidorna för de rinner men med chokladsås går det bra!...

fia o dom stannade på kvällen och vi åt massa lördagsmys och barnen lekte och byggde bland annat en koja i soffan med alla soffkddar. liam va byggherre så klart, och man skulle vara glad om man fick komma in...så klockan hann bli en del innan jag o lisa kröp till kojs=)
vår väg e så mysig på hösten.


plockat fram mina termobyxor. cykelturerna slutar ej för de blir svinkallt, hihi..tvärtom..så bara att klä sig så man ej fryser. =)..

ett par timmar vid lekparken i det underbara vädret i går. med dricka o fika och fint sällskap..sen jobbade jag kvällen=)
nu ska vi klämma in oss i duschen alla 3 sen börjar vårt höstlov och de e fullt upp hela tiden alla dagar..haha precis som familjen rastlös vill ha det=)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar