torsdag 22 november 2012

halå

Hej. denna veckan gick i ett nafs, redan torsdag vilket e som fredag för oss då vi e lediga fredagar. Nu är vi precis hemkomna från kaskad, flera timmar har spenderats där med överlyckliga barn. Liam blir precis lika glad varje gång vi ska dit. han är som ett riktigt vattendjur. och lisa e ju nöjd bara hon är med mig, de e ömsesidigt dock=)
 
I lördgas va fia o erik här på middag. lika mysigt som vanligt. älskar vår övervåning där barnen har sitt tvrum så dom kan kolla på film utan att bli störda av att vi pratar.. kanonbra. och nu e de ju en till som slåss om godisskålen..Lilla fisloppan Lovis=)
snart alla julklappar klara, detta tog jag för ett par dagar sen men det har fylls på nu sen vi va på leksakshuset och handlade i går. barnen e helt klara och jag längtar tills julafton när de får öppna, dom kommer bli sååå glada..
sen håller jag på med deras present kalendrar, 48 småklappar..inte lätt att komma på men får bli lite årerupprepning, typ alla lördagar blir det godis..=) men har kommit en bit på väg.
ser så fram emot julkalendern, e ju greveholm, älskade den när den gick=) förra året satt jag o andreas själva och kollade och spelade in om vi inte va hemma..hahaha..
 

Hade liten egentid i tisdagskväll och åkte in till Anette och tog en go fika, satt i hennes soffa och det va knäpptyst i huset, de e man inte van vid, nästan så jag somnade,,hihi, va såå mysigt att sitta och prata lite... på onsdagen va jag o fia hos sandra och hälsade på och alla 8 ungar röjde gärnet. vi planerade lite inför nyårsafton, ska bli så kul!! ser så fram emot det! dom enda som kom med på bild va Anton och dom söta hundvalparna.
bakat ny sats med lussebullar och lussekatter. japp dom andra e redan slut, sen länge..hahahaha..

och sen har jag fått en present av min älskling, nya innetofflor, jag kan ju inte gå i strumpor, måste ha foppa eller såna här, får panik annars.. så varma o goa va dom=)
lite crosskörning för coolingen Liam, tävlar med kelly=)
Svea växer och det går bättre o bättre med ebba. nu kan de ligga och sova brevid varandra på en varsin kudde utan grind emellan. dom har dock inte träffasts nos mot nos=) men de kommer nog snart

sen har jag bytt gardiner här nere, vita i alla 4 fönster. blev som ett nytt rum, så stort o ljust. blev jätte fint..jag brukar alltid ha mörka så de va ett upplyft för detta rummet. synd bara att bilderna blev så suddiga..men men..






vilka gråa dagar de varit i veckan, och rått ute. bara att tända massa ljus!
nu ska jag upp o lägga mig med resten av klanen. i morgon e vi lediga och ska vara hemma och städa hade jag tänkt. sen när andreas kommer hem så ska vi åka till ljungby till frille och ha myskväll och sova över. ska bli kul, och på lördag väntas de fest på alla håll. barnen ska va med både mormor o farmor och andreas ska på julbord och jag ska på tjejfest. återkommer om de på söndag.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar