tisdag 9 oktober 2012

sjukstuga

Hej på er..fy tusan va sjuk jag varit..eller är rättare sagt.. som jag skrev i förra inlägget så vågade jag verkligen inte känna efter, men på lördag natt och söndag så kom de som ett brev på posten så fort jag slappnade av lite. hög feber frossa grym huvudvärk, för varm för kall,,åh så drygt, finns inget värre än en riktig förkylning...Liam däremot har hållt sig helt frisk men lisa e med sjuk igen fast på bättringsvägen, hon har bara den envisa hostan kvar..hostar så hon klöks min skatt..hoppas vi snart blir friska! vi har ju planer i veckan ju...å sen vet jag inte vilket som är värst, att vara frisk med sjuka barn eller vara sjuk med friska barn...med lisa e de lätt att va sjuk, hon e ju mitt plåster så hon ligger gärna på soffan en heeel dag, bara hon e med mig, till och med när jag duschar så sitter hon på en pall och tittar in genom glasdörrarna och om jag badar så badar hon antingen med mig eller sitter hon och håller en handduk till mig..hahahaha.. liam däremot kan bli lite rastlös så han åkte till dagis en stund i dag och sen följde han med måns hem från dagis och lekte där hela eftremiddagen..så kul för honom..


 jaja, i lördags hade jag ju som sagt personalfest här hemma, det va skit kul..så tur har man med dessa fina kollegor..frida kom hem till mig lite tidigare för att provsmaka min bål bland annat. hihi
då va alla här..

Andreas o Daniel
Anette
olleeee bollee
jag o maria

sen spelade vi de hemska spelet som vi alltid spelar..ucsh bara massa klunkar att dricka själv eller dela ut..hahahaha..därav hittade jag olle ute med hjälp av ficklampa..hihihiih


sen började dansen.  jag kan säga att det va fullt röj på mitt tv rums golv.. sen tog vi en taxi in till stan och fortsatte dansen på puls.!!


fritidsgården har börjat igen, jippi..men de är ändrat så att de e vanligt fritids på torsdag kvällar och sen på söndagen så e de gympa eller valfri lek i gympahallen..helt kanon. mina som älskar gympa, men de e ju så grymt mycket folk överallt vi varit i kallinge o ronneby..,,denna gången va vi 4 st barn varav en inte kunde gå än..hahaha helt lagom tycker jag..=)
..de bästa som finns i livet..
kelly o svea goda vänner o sover till o med brevid varandra.., förhoppningvis kommer ebba med kunna ligga så här nån gång i framtiden..
 

 Hoppas att både jag o lisa får sova i natt för våran hosta, vi får väl ta en extra klunk av fridas spanska dricka, =) nu ska jag försöka rycka upp mig från soffan och äta lite. om nån mer än jag e sjuk och vill ha ett tidsfördriv gå då in på www.zalando.se  där finns allt. till hemmet kläder skor och mycket mer...mycket lätt att ligga och klicka hem när man e sjuk..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar