måndag 11 mars 2013

känslostorm!

Lisas nya dock tvilling vagn, oj vad glad hon blev lilla hjärtat. hon ber aldrig om nåt och tjatar aldrig i affärer efter leksaker så då e de så kul. (till skillnad från storebror som inte kan gå in i en affär utan att fråga, får jag nåt mamma? snäälllla )






Oj va denna helg sprang i väg, som alltid när man e ledig!haha! i fredags hade vi en dag på landet hemma hos linda! dom har världens största rutschekana, och fort går den, tack o lov ville inte mina barn åka den utan valde en mindre!..plocka ägg hos hönsen, va med hästarna. mysigt!

Molly följde med hem för att sova över hos liam, på lördagen lekte dom hela dagen innan hon åkte hem, och frida o nova kom också och lekte ´med oss! på kvällen kom fia o erik för finalen av mello! och rätt låt vann absolut!! barnen va samlade framför tv.n när sean banan uppträdde så klart! haha
vi smaskade marängswish och godis chips popcorn, öhh va nära på att spricka! men gott va det! och mina rosa maränger blev hyfsade denna gången också!

på söndagen lekte liam med erik hemma hos oss, han har en känslostorm i sig nu mitt älskade barn och vågar inte leka borta längre och vågar inte vara inne själv och vill bara vara med mig eller andreas! han e orolig och har mycket olika frågor, vem som hör i hop med vem, mina syskon andreas syskon, att mormor o morfar e min mamma o pappa, allt ska diskuteras, när ebba (hunden) kommer dö. ja allt möjligt,samtidigt som de e mycket fula ord och olika påhitt. ,känslostorm som sagt....de här med känslostormar kommer nog till alla barn i bland, kom till liam över en natt och han vågade helt plötsligt inte leka hos sina två kompisar i backaryd som han gjort 100 gånger innan! och han ropar på mig hela tiden för att kolla var jag är. lätt till tårar...min plutt!....i alla fall..vi åkte på deras gympa som de älskar, liam o erik hade jätte roligt och de hade lisa och hennes nova också!

i morse när vi vaknade åkte vi upp till mamma och fick god frukost, och varm choklad gjord på spisen, precis som när man va liten! sen åkte vi en runda till karlssons, skulle ha två kuddar till min nya kökssoffa!. en betydelsefull köksssoffa, min mamma sov i den som liten med sina syskon! så fint blev det..är jätte nöjd! stor o mjuk och skön att både sitta o ligga på!=)
nu har vi haft långledighet så i morgon e de dags för dagis och jobb hela dagen lång! kanske skulle ta och damma av sminkväskan också! hahahaha
 
just de får ju inte glömma och säga..emma är i sverige igen kom i dag, kulit,,vart där i kväll och sagt hej..barnen fick present och jag fick min beställda ögonbryns kniv, de ska bli spännande och testa de!
hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar